امروز شنبه 1403/05/06 :: تعداد کل بازدید 609587 مرتبه :: کاربران انلاین 60 نفر

چند ساعت اول بعد از عمل

لازم است حدود ۴تا ۶ ساعت بعد از جراحی بینی چیزی نخورید.به این دلیل که آثار داروهای بیهوشی بعد از عمل تا چند ساعت ادامه خواهد داشتو در صورت خوردن غذا ممکن است دچار حالت تهوع و حتی استفراغ شوید.بهتر است که برای شروع مواد غذایی مایع را بیشتر مصرف کنید. پس از آن در صورت عدم تهوع و استفراغ تا 2 ساعت بعدی مختصری آب و باقاشق بنوشید.

بعد از آن و تا 24 ساعت ، فقط مایعات مصرف کنید.به علت بسته بودن بینی و استرس عمل ، در 3-2 روز اول بعد عمل ممکن است بی اشتها باشید ، اما برای جلوگیری از ضعف باید غذا بخورید.


یک روز بعد از عمل

بهتر است یک روز بعد از عمل رژیم غذایی تان را با سوپ,سبزیجات پخته و سیب زمینی آب پز شروع نمایید.آب میوه های طبیعی تاثیری مثبت بر بهبود حال شما دارند.

در طول دوره ی نقاهت به یاد داشته باشید که :

 غذاهایی مانند  سوپ ، سیب زمینی آب پز و سبزیجات پخته شده  به شما توصیه می شود البته از سوپ های بسیار رقیق استفاده کنید و در روزهای اول از قاشق های کوچک کمک بگیرید.

 آب میوه های طبیعی بسیار مفید هستند سعی کنید به جای کمپوت یا اب میوه هایی که کنسروی و پاکتی هستند را کمتر مصرف کنید ،بهتر است از میوه های اسیدی( مانند آب پرتقال)در روز جراحی خودداری کنید زیرا ممکن است معده را تحریک کند. آب آناناس،هلو و انبه انتخاب های مناسبی هستند.

میوه های بسیار شیرین نخورید زیرا ممکن است که شما را دچار حساسیت و بروز جوش روی پوست صورت بنماید .

زمانی که می خواهید مایعات مصرف کنید به هیچ عنوان از نی استفاده نکنید این کار فشار بسیار زیادی به شما وارد می کند .

غذاهای سفت و جویدنی نخورید و بیشتر به مایعات اکتفا نمایید.

توصیه می شود از رژیم غذایی برای لاغری در دوره ی درمان بعد از عمل جراحی بینی جدا خود داری نمایید.همچنین توجه داشته باشید که خوردن غذاهای داغ و گرم و همچنین قهوه برای سلامتی شما ضرر دادر و باعث می شود نواحی بینی و گلو متورم شوند و دچار عطسه و سرفه شوید و بدین ترتیب اذیت خواهی شد.همچنین بهتر است غذاهای سفت و جویدنی مانند کباب خودداری نمایید و بیشتر از غذاهای نرم استفاده نمایید. این کار باعث تورم نواحی بینی و صورت خواهد شد.

 یک هفته بعد از عمل

محدودیتی بعد از یک هفته وجود ندارد اما بهتر است بشتر از غذاهایی که پروتئین و ویتامین دارند استفاده نمایید تا هرچه زودتر زخم های بینی تان ترمیم شود.

کپی رایت@2017 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه برنامه نویسی آیسیز میباشد